Ondernemen is pionieren. Je moet ervoor zorgen dat je jezelf onderscheidt van de concurrentie en er bovenuit springt. Dat doe je al met je product, maar hoe laat je de buitenwereld weten dat zij niet zonder jouw innovatie kan? Bezoek het DFB2B Event.
Anno 2016 zoekt de klant online naar productinformatie. Daardoor is de rol van de verkoper veranderd: van roepende marktkoopman (“Koop deze lekkere mandarijnen!”) naar informerende raadgever (“5 tips om je bedrijfsresultaten te verbeteren”). Klinkt vast herkenbaar, want zo vergaar jij waarschijnlijk ook informatie. Ook jij als technische start-up kunt dus niet om deze ontwikkeling heen. Weet jij al hoe jij je innovatie aan de man wilt brengen? Je wilt vast “iets online” doen. Hartstikke goed, maar weet je al wat en hoe? Als je denkt dat een banner of pop-up op een populaire website afdoende is om je naamsbekendheid te vergroten, heb je het mis. Maar hoe dan wel?
Internet is een vergaarbak van informatie. De kunst is om op te vallen en mensen naar je website te trekken. Dat doe je door pakkende content te schrijven. Denk dan aan blogs en video’s waarmee je de pijnpunten (problemen) van je klant aanspreekt. Jouw product of dienst is vast ontstaan uit een behoefte vanuit de markt. Als jouw content zich op deze behoefte en vraag inspeelt, doe je het goed. Dat doe je niet door te roepen maar door te informeren. Als jouw content de bezoeker voedt met informatie trek je de aandacht. Je vergroot de kans dat deze bezoeker uiteindelijk een klant wordt. Maar hoe begin je met het maken van content en wie moet dat doen? Wat kost het en wat heb je ervoor nodig?
Op kennisevent DFB2B staan bovenstaande vragen centraal. Aan de hand van praktijk cases en kennissessies wordt dieper ingegaan op deze materie. De dag is ingedeeld in drie fases waarin evenveel hamvragen belicht worden: namelijk het waarom, hoe en wat. Benieuwd hoe dat eruit ziet?
Als jouw onderneming de kracht van online negeert, wordt het hoog tijd voor verandering. Je klant is online en internet is de manier om naamsbekendheid op te bouwen. Topsprekers uit de B2B sector delen hun ervaringen met verandering. Ze leren je welke kansen het digitale tijdperk biedt en waar voor jou winst te behalen is.
Nu je weet waarom verandering goed is, ontdek je in dit onderdeel hoe je dat het beste aanpakt. Aan de hand van kennissessies, case studies en workshops leer je hoe succesvolle bedrijven hun online marketing- en salesactiviteiten op orde brachten. Daar pluk jij de vruchten van, want jij hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.
Nu het waarom en hoe is het tijd voor wat. Wat ga je doen? Er zijn verschillende vervolgstappen die je kunt zetten. Denk dan onder meer aan de keuze voor software en het inwinnen van advies. Op DFB2B komen verschillende opties aan bod. In dit onderdeel kun je je strategie gaan uitplannen. Ontdek welke aanpak het beste bij jou past.
Meer weten over het programma en de sprekers? Ga dan naar www.digitalfutureb2b.nl voor meer informatie.