Empack 2017 is de enige professionele verpakkingsbeurs in België waar vragers en aanbieders uit de verpakkingssector elkaar in een ontspannen sfeer ontmoeten.
Empack biedt een heuse totaalbeleving. De beurs is immers veel meer dan alleen de som van de stands. Meer dan 175 exposanten, 3.200 bezoekers, een high-level seminarieprogramma, zones en routes maken van Empack een ‘must visit’ voor iedere professional op de verpakkingsmarkt.
7 maanden voor de beurs is meer dan 70% van de beursoppervlakte ingevuld. Een zeer sterk signaal dat de sector jaar na jaar blijft geloven in de toegevoegde waarde van Empack voor hun business.
Voor de tweede keer komt het event Packaging Innovations naar België. Speciaal tijdens Empack brengt het aanbieders van innovatieve verpakkingen en materialen, luxeverpakkingen en -materialen, POS & displays,… en marketeers, verpakkingsspecialisten, designers en brand owners samen op de beursvloer. Een uniek treffen!
Easyfairs zet in op een sterke bezoekerservaring. Via routes ontdekken bezoekers zeer gericht de innovatieve oplossingen bij exposanten. Verder zijn er drie verrijkende zones:
Duurzaam verpakken is en blijft hot. Ook in 2017. Steeds meer bedrijven gaan voor een kleinere ecologische voetafdruk, maar toch zijn er veel organisaties die deze stap nog niet durven zetten. Green Village is een locatie op de beursvloer waar bedrijven en/of kennisinstituten staan, actief in duurzame verpakkingen, innovaties of materialen.
Automatisering van verpakkingslijnen zorgt voor een hogere capaciteit en bespaart kosten & tijd. Dat is mooi, maar tegelijkertijd ontstaan nieuwe veiligheidsuitdagingen. Machine Safety Plaza informeert over producten & diensten die u helpen hierop in te spelen.
Rond het Food Pack Terrace vindt u bedrijven die actief zijn in de verpakkingsketen en nieuwe ontwikkelingen willen tonen aan de voedingsindustrie. Deze zone is dé plek op Empack waar verpakkings- en voedingsindustrie bij elkaar komen. Met een netwerkzone inclusief gratis catering is dit een absolute trekpleister voor bezoekers.
Tot slot gaan kennisinstellingen tijdens conferenties dieper in op brandend actuele thema’s: sustainability, voeding & verpakking, Industrie 4.0 en seminaries omtrent packaging design, branding,… Hier rijpt de toekomst.