Informatiedag over zakendoen in Duitsland

Zakendoen in Duitsland op de Duitslanddag

Met 27 workshops en informatiesessies biedt de eerste Duitslanddag op woensdag 23 september in Utrecht de bezoekers uitgebreide branche- en themagerichte informatie over zakendoen in Duitsland. Diverse Nederlanders die met succes bij de oosterburen actief zijn, waaronder voetbaltrainer Gertjan Verbeek en Blendle-oprichter Marten Blankesteijn, leggen tijdens drie podiumgesprekken uit wat hierbij komt kijken. Daarnaast presenteren ruim 40 bedrijven en organisaties op de beursvloer hun diensten met betrekking tot de Duitse markt. Met dit omvangrijke programma richt de Duitslanddag zich op ondernemers die hun zakelijke activiteiten in Duitsland willen uitbreiden en professionaliseren.

Dagvoorzitter Derk Marseille (BNR Nieuwsradio) opent de dag met een gesprek tussen de Utrechtse wethouder Jeroen Kreijkamp (Economische Zaken), onderneemster Wilma Koolen-Hermkens (CEO LDI Systems) die als CEO in de Duitse hightech-sector heeft gewerkt en Günter Gülker (directeur DNHK) over kansen voor Nederlandse bedrijven in Duitsland. Tijdens de lunch gaat het over Nederlandse succesverhalen bij de oosterburen. Marten Blankesteijn trok met zijn digitale krantenkiosk Blendle de aandacht van het grote Duitse uitgeverijconcern Axel Springer, dat direct fors in de start-up investeerde. Voetbaltrainer Gertjan Verbeek maakt momenteel furore met de Duitse Bundesligaclub VfL Bochum. Rob Peters is als General Manager Online Marketing & International Business verantwoordelijk voor de buitengewoon succesvolle uitrol van het online verkoopconcept van de Duitse audiospecialist Teufel. Tijdens de afsluitende Duitslanddag-borrel komen vier jonge Nederlandse ondernemers aan het woord, die met hun bedrijf in Duitsland aan de weg timmeren: Jos Jonkeren (Pinkcube, promotieartikelen), Ruurd van der Weide (Fingerspitzengefühl, online marketing), Jacob van Zonneveld (Plugsurfing, laadpalen voor elektro-auto’s) en Martin de Groot (P&I, software-oplossingen).

Duitslanddag

De Duitslanddag is een initiatief van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) en Euler Hermes kredietverzekeringen. Samen met een groot aantal partners brengen zij alle kennis over zakendoen in Duitsland op één plek bijeen. Thema’s als digitalisering in de industrie, innovatiebeleid en vestigingsklimaat zijn het onderwerp van workshops die door branche-experts worden verzorgd. Daarnaast zijn er korte presentaties over thema’s als communicatieverschillen, marketing & PR en online-verkoop.

De handelsrelaties tussen Nederland en Duitsland behoren tot de meest intensieve ter wereld. Afgelopen jaar bedroeg het gezamenlijk handelsvolume 166 miljard euro. Toch blijkt uit onderzoek steeds opnieuw dat er voor Nederlandse bedrijven nog veel meer te verdienen valt in de handel met de oosterburen. De Duitslanddag biedt ondernemers de informatie die ze nodig hebben om dit potentieel beter te ontsluiten.

De Duitslanddag vindt plaats in De Fabrique in Utrecht. Partners van de Duitslanddag zijn o.a. de Kamer van Koophandel Nederland, Fenedex, Gemeente Utrecht, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO), FME en Rabobank.

Ga naar het event

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE EVENTS!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE EVENTS!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden