Op 4 juni zal Prof. Paul Matthyssens, professor Global Strategic Management aan de Universiteit van Antwerpen en de Antwerp Management School, keynote spreker zijn op het STEM congres. Prof. Paul Matthyssens is gespecialiseerd in zakelijke en industriële marketing. Speerpunten daarbij zijn: waardecreatie en innovatie, internationale strategie en inkoopstrategie. Prof. Paul Matthyssens is altijd sterk betrokken bij de programma’s en publicaties van STEM Industrial Marketing Centre.
Tijdens het STEM congres ‘Hoe merkwaardig is B2B?!’ zal hij de deelnemers aan de hand van zijn onderzoeken naar industriële marketing, waardecreatie en innovatie en internationale strategie laten nadenken over ‘Trends in Industrial Marketing’.
“Ik ben ontzettend trots dat we Prof. Paul Matthyssens als keynote hebben weten vast te leggen,” meldt Willem de Vries – managing director van STEM. “Maar Ik ben vooral benieuwd naar zijn wetenschappelijke kijk op ons thema ‘Hoe merkwaardig is B2B?’. Wat zijn mening is over industriële marketing in de toekomst en of B2B bedrijven wel een merk waardig zijn.”
Het programma van het congres zal een mix zijn van theorie en praktijk. Wetenschappers wisselen af met ondernemers, onderzoekers en adviseurs zodat deelnemers aan het STEM congres zoveel mogelijk geïnspireerd raken en eenmaal terug op kantoor de verkregen informatie direct kunnen toepassen.
Zo spreekt naast Prof. Paul Matthyssens René Epping, mede-oprichter en partner van reclamebureau Doorrood. René helpt ons om van ‘buzzwoord naar strategie’ te komen. Want het hebben van een sterk merk is één, er iets mee doen is een tweede. En juist veel B2B-marketeers worstelen met de vraag hoe branding kan bijdragen aan het verkoopresultaat van hun organisatie.
Dingeman Kuilman van Total Identity Eindhoven geeft vanuit het thema merk & identiteit hands on tips over het positioneren van (innovatieve) B2B-bedrijven in design en communicatie. Wat zijn de do’s en don’ts? En welke veranderingen zien we om ons heen?
Promovendus Tom Dolkens (Nijenrode University) doet onderzoek naar de toepassing van B2B branding en de effecten daarvan. Tijdens dit congres doet Tom Dolkens voor de eerste keer publiekelijk opening van zaken over de bevindingen van zijn promotieonderzoek.
Het STEM congres is onderdeel van de Dutch Technology Week, georganiseerd door Brainport Eindhoven, welke van 31 mei tot 6 in de regio Eindhoven plaatsvindt.