Ze zijn geboren tussen 2001 en 2015. De eerste lichting generatie Z-ers bestormt de krappe arbeidsmarkt. De praktisch opgeleide young professionals zijn al aan de slag. De eerste universitair opgeleiden melden zich aan de poorten van bedrijven.
Ze zijn ondernemend, ademen technologie – maar dan wel die van het internet – en zijn meer dan vertrouwd met het digitaal zoeken en vinden van informatie.
Maar wat betekent de komst van generatie-Z voor (technische) bedrijven? Want ze denken anders over werk en inkomen dan voorgaande generaties. Ze hechten minder aan ‘de vaste baan’ hoewel stabiliteit en inkomen niet onbelangrijk zijn.
Duurzaamheid staat bij hen hoog in het vaandel. Maar purpose betekent voor hen ook werken aan projecten die er toe doen en bijdragen aan de eigen ontwikkeling. Genoeg redenen om generatie-Z aan de ST@Mtafel te laten aanschuiven en met hen in gesprek te gaan.
Kom ook (weer) aanwaaien en je stem laten horen!
Je bent van harte welkom om online deel te nemen en je stem te geven aan de drie genomineerde Kerstbedrijfsfilms voor deze contest 2022.
Meld je svp vooraf aan, zodat we je op tijd de deelnamelink kunnen sturen. Laat nu alvast weten dat je deel wilt nemen!