Hoe laad je de ACCU van je marketingplan?
OnlineVerdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de 'onderste lade'? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden? Hoe laad je de ACCU […]
✅ Hoe kies je de beste marketingtools voor jouw technische product of dienst? (tip)
OnlineNeem de proef op de som en volg een proefcollege! Marketing of Business Development in de technische B2B is een vak apart. Ben je werkzaam bij een OEM’er, fabrikant, componenten […]
Hoe innovatief is uw technische B2B bedrijf eigenlijk?
OnlineWaardecreatie en innovatie is al vele jaren het motto dat we vanuit STEM-imc aan technische bedrijven meegeven. Een motto dat gericht is op het voorblijven van de concurrentie, het ontlopen […]
Maak kennis met de principes van Business Development in technische B2B
OnlineWil je meer weten over de rol van business development in technische B2B? En hoe innovatie, marketing en sales hierbij een rol spelen? Maak dan kennis met de principes van […]
Hoe kies je de meest relevante marktsegmenten?
OnlineIs de concurrentiedruk groot in de markt waarin je nu opereert? Wil je daarom je focus verleggen naar andere marktsegmenten? Of denk je dat groei vooral in andere segmenten te […]
Leren van 20 jaar onderzoek over veranderingen in het concurrentieveld!
Save the Date! Of beter nog: meld je direct aan voor deze speciale STEM van de Master op donderdag 9 februari. Want dan onthullen Prof. Dr. Henry Robben en/of Prof. […]
✅ Neem de proef op de som: gratis proefcollege opleiding Business Development in technische B2B (tip)
Hoe kies je de beste marketingtools voor jouw technische product of dienst? Marketing of Business Development in de technische B2B is een vak apart. Ben je werkzaam bij een OEM’er, fabrikant, componenten leverancier, constructiebedrijf, installateur of technische groothandel? Tijdens dit proefcollege krijg je een indruk van de gereedschappen die binnen een technische omgeving bijdragen aan […]
Hoe haal je meer uit een beursdeelname?
OnlineIs jouw organisatie al helemaal voorbereid op de eerstvolgende beursdeelname? Is er al een ontwerp voor de stand? Welke actie ondernemen jullie die meer bezoekers op de stand oplevert? Het succes van jullie beursdeelname vraagt namelijk de nodige voorbereidingen. Laat je het resultaat van een beursdeelname aan toeval over? Net zoals voor alle andere vormen […]
Wat zijn ‘the moments of truth’ voor jouw B2B klanten?
OnlineJouw (toekomstige) klant heeft voorafgaand aan het werkelijke koopproces doorgaans al heel wat ervaringen en contactmomenten met jouw organisatie. Maar ook in de koopfase zelf en in het after sales […]
Haal meer rendement uit bestaande klanten
OnlineWeet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdraagt aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt je uitzicht op meer rendement en resultaat bij bestaande afnemers. Want: het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en moeite om een […]
Business Development in technische B2B
Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in technische B2B Industriële marketing, innovatie en sales Marketing voor ingenieurs. Deze opleiding (voorheen: Industrial Business Marketing & Sales) is speciaal ontwikkeld voor professionals en vakspecialisten werkzaam in technische BtoB omgevingen. De opleiding is nu echter breder en beslaat het hele domein van business development. Maar blijft praktijkgericht en […]
Klantinzicht biedt meer resultaat bij bestaande afnemers
OnlineWeet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand […]