Het STEMmingscafé – de waarde van reviews in je (B2B) marketing

Online

Reviews. Wie kent ze niet. En hoe dan ook: je kijkt er toch naar als je voor de keuze staat om wel of niet met een bedrijf in zee te gaan. Ook in technische B2B. Jammer dat er dus misbruik van gemaakt wordt en er wetgeving nodig is om nepreviews te voorkomen. Zoals afgelopen week […]

Gratis

Hoe kies je de meest relevante marktsegmenten?

Online

Is de concurrentiedruk groot in de markt waarin je nu opereert? Wil je daarom je focus verleggen naar andere marktsegmenten? Of denk je dat groei vooral in andere segmenten te vinden is? Dan is het goed om eerst eens de marktsegmenten te analyseren die je op het oog hebt. En te kijken of die wel […]

Gratis

Maak kennis met de principes van Business Development in technische B2B – online inspiratiesessie

Online

Wil je meer weten over de rol van business development in technische B2B? En hoe innovatie, marketing en sales hierbij een rol spelen? Maak dan kennis met de principes van Industrial Business Development tijdens deze (gratis) online sessie Laat je inspireren Tijdens deze interactieve online sessie gaan we in op het toenemende belang van een […]

Gratis

Haal meer rendement uit bestaande klanten

Online

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdraagt aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt je uitzicht op meer rendement en resultaat bij bestaande afnemers. Want: het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en moeite om een […]

Gratis

Hoe haal je (straks) meer uit een beursdeelname

Online

Is jouw organisatie al helemaal voorbereid op de eerstvolgende beursdeelname? Is er al een ontwerp voor de stand? Welke actie ondernemen jullie die meer bezoekers op de stand oplevert? Het succes van jullie beursdeelname vraagt namelijk de nodige voorbereidingen. Laat je het resultaat van een beursdeelname aan toeval over? Net zoals voor alle andere vormen […]

Gratis

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan?

Online

Verdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de 'onderste lade'? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden? Hoe laad je de ACCU van je marketingplan! Grote kans dat je de ACCU voor jouw marketingplan onvoldoende goed geladen hebt. Want doorgaans concentreren we ons op hetgeen we willen […]

Gratis

Wat zijn ‘the moments of truth’ voor jouw B2B klanten?

Online

Jouw (toekomstige) klant heeft voorafgaand aan het werkelijke koopproces doorgaans al heel wat ervaringen en contactmomenten met jouw organisatie. Maar ook in de koopfase zelf en in het after sales traject zijn er vele momenten waarop jouw klant indrukken over jouw organisatie opdoet. Samen met de kwaliteit, prijs en prestaties van jouw producten en diensten […]

Gratis

Klantinzicht biedt meer resultaat bij bestaande afnemers

Online

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt uitzicht op het realiseren van meer resultaat (afzet/omzet en marge) bij bestaande afnemers. Want: het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en […]

Business Development in technische B2B

Hybride: op locatie in midden Nederland en online bijeenkomsten

Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in technische B2B Industriële marketing, innovatie en sales Marketing voor ingenieurs. Deze opleiding (voorheen: Industrial Business Marketing & Sales) is speciaal ontwikkeld voor professionals en vakspecialisten werkzaam in technische BtoB omgevingen. De opleiding is nu echter breder en beslaat het hele domein van business development. Maar blijft praktijkgericht en […]