Wat zijn ‘the moments of truth’ voor jouw B2B klanten?

Online

Jouw (toekomstige) klant heeft voorafgaand aan het werkelijke koopproces doorgaans al heel wat ervaringen en contactmomenten met jouw organisatie. Maar ook in de koopfase zelf en in het after sales traject zijn er vele momenten waarop jouw klant indrukken over jouw organisatie opdoet. Samen met de kwaliteit, prijs en prestaties van jouw producten en diensten […]

Online Roundtable: hoe bouw je strategische samenwerkingsverbanden na COVID-19?

Online

Naast menselijk leed dat de gezondheidscrisis rond het Corona-virus meebrengt voltrekt zich ook een economische crisis door een eerste en tweede 'lockdown'. Maar er speelt nog iets. Want wat deze crisisperiode ook bloot legt is de afhankelijkheid van internationale productieketens. Wellicht een aandachtspunt voor de periode na de Covid-19 pandemie. Want hoe richt je jouw […]

Gratis

Het STEMmingscafé – marketing in B2B: persoonlijker, menselijker en empathischer?

Online

Verkoop en marketing processen zijn digitaal in een stroomversnelling geraakt door Covid-19. Verliezen marketing en sales daarmee helemaal hun persoonlijke en menselijke karakter. Een vraag waar we vrijdag tijdens het STEMmingscafé samen met de bezoekers graag eens van gedachte over wisselen. Het STEMmingscafé dé wekelijkse ontmoetingsplaats voor managers, marketing-, sales-, innovatieprofessionals en iedereen met interesse […]

Gratis

Hoe haal je (straks) meer uit een beursdeelname

Online

Is jouw organisatie al helemaal voorbereid op de eerstvolgende beursdeelname? Is er al een ontwerp voor de stand? Welke actie ondernemen jullie die meer bezoekers op de stand oplevert? Het succes van jullie beursdeelname vraagt namelijk de nodige voorbereidingen. Laat je het resultaat van een beursdeelname aan toeval over? Net zoals voor alle andere vormen […]

Inspiratiesessie: hoe laad je de ACCU van je marketingplan?

Online

Verdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de 'onderste lade'? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden? Hoe laad je de ACCU van je marketingplan! Grote kans dat je de ACCU voor jouw marketingplan onvoldoende goed geladen hebt. Want doorgaans concentreren we ons op hetgeen we willen […]

Klantinzicht biedt meer resultaat bij bestaande afnemers

Online

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt uitzicht op het realiseren van meer resultaat (afzet/omzet en marge) bij bestaande afnemers. Want: het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en […]

Business Development in technische B2B

Online

Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in technische B2B Industriële marketing, innovatie en sales Marketing voor ingenieurs. Deze opleiding (voorheen: Industrial Business Marketing & Sales) is speciaal ontwikkeld voor professionals en vakspecialisten werkzaam in technische BtoB omgevingen. De opleiding is nu echter breder en beslaat het hele domein van business development. Maar blijft praktijkgericht en […]