1. Evenementen
  2. STEM Industrial Marketing Community

STEM Industrial Marketing Community

Wij helpen bedrijven in de maakindustrie, bouwsector en installatiebranche hun marktpositie toekomstbestendig te maken: Linking your Future. Business Development vanuit onze kennis en ervaring op de vakgebieden industriële marketing, sales en innovatie.
Vandaag

Hoe laad je de ACCU van je marketingplan?

Online

Verdwijnt jouw marketingplan na introductie en akkoord daarop ook te vaak in de 'onderste lade'? Worstel je met goede doelstellingen en acties die hout snijden? Hoe laad je de ACCU […]

Gratis

Hoe innovatief is uw technische B2B bedrijf eigenlijk?

Online

Waardecreatie en innovatie is al vele jaren het motto dat we vanuit STEM-imc aan technische bedrijven meegeven. Een motto dat gericht is op het voorblijven van de concurrentie, het ontlopen […]

Gratis

Hoe kies je de meest relevante marktsegmenten?

Online

Is de concurrentiedruk groot in de markt waarin je nu opereert? Wil je daarom je focus verleggen naar andere marktsegmenten? Of denk je dat groei vooral in andere segmenten te […]

Gratis

Neem de proef op de som: gratis proefcollege opleiding Business Development in technische B2B (tip)

Hoe kies je de beste marketingtools voor jouw technische product of dienst? Marketing of Business Development in de technische B2B is een vak apart. Ben je werkzaam bij een OEM’er, fabrikant, componenten leverancier, constructiebedrijf, installateur of technische groothandel? Tijdens dit proefcollege krijg je een indruk van de gereedschappen die binnen een technische omgeving bijdragen aan […]

Gratis

Hoe haal je meer uit een beursdeelname?

Online

Is jouw organisatie al helemaal voorbereid op de eerstvolgende beursdeelname? Is er al een ontwerp voor de stand? Welke actie ondernemen jullie die meer bezoekers op de stand oplevert? Het succes van jullie beursdeelname vraagt namelijk de nodige voorbereidingen. Laat je het resultaat van een beursdeelname aan toeval over? Net zoals voor alle andere vormen […]

Gratis

Wat zijn ‘the moments of truth’ voor jouw B2B klanten?

Online

Jouw (toekomstige) klant heeft voorafgaand aan het werkelijke koopproces doorgaans al heel wat ervaringen en contactmomenten met jouw organisatie. Maar ook in de koopfase zelf en in het after sales […]

Gratis

Haal meer rendement uit bestaande klanten

Online

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdraagt aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand biedt je uitzicht op meer rendement en resultaat bij bestaande afnemers. Want: het kost nog altijd tien keer meer tijd, geld en moeite om een […]

Gratis

Business Development in technische B2B

Dé opleiding voor markt- en klantgerichtheid in technische B2B Industriële marketing, innovatie en sales Marketing voor ingenieurs. Deze opleiding (voorheen: Industrial Business Marketing & Sales) is speciaal ontwikkeld voor professionals en vakspecialisten werkzaam in technische BtoB omgevingen. De opleiding is nu echter breder en beslaat het hele domein van business development. Maar blijft praktijkgericht en […]

Klantinzicht biedt meer resultaat bij bestaande afnemers

Online

Weet je welke klanten bijdragen aan de winst van de organisatie? En welk percentage van jouw bestaande klanten niet bijdragen aan de winstgevendheid van het bedrijf? Inzicht in het klantenbestand […]