STEM Industrial Marketing Community

  1. Evenementen
  2. Organisatoren
  3. STEM Industrial Marketing Community
Evenementen from this organisator
Vandaag

Zijn er ook schaduwkanten aan het businessmodel Product as a Service?

Een Product as a Service: Servitization. Een bejubeld business model en genoemd als dé oplossing voor (technische) bedrijven in de toenemende concurrentiestrijd en strijd tegen een afnemend onderscheidend vermogen. Maar is servitization wel geschikt als [...lees verder]

Gratis

Wat communiceer je eigenlijk met jouw Kerstfilm en met welk doel?

Online

We zouden ze vrijdag 23 december tonen tijdens het wekelijkse STEMmingscafé, de genomineerde films: voor de (technische) B2B Kerstfilm award. Maar door technische problemen kon dat niet doorgaan. Daarom hebben we die contest in 'Kerststemming'verschoven [...lees verder]

Gratis

Wat zijn de vooruitzichten voor (industriële) marketing in 2023?

Online

Het jaar 2022 was ook voor de business development van technische B2B bedrijven een roerig jaar.  De nasleep in toeleverketens als gevolg van de coronacrisis ging naadloos over in een crisis rondom energie, tarieven van [...lees verder]

Gratis

Wat heb je aan mentale beschikbaarheid in technische B2B?

Mentale beschikbaarheid is misschien wel een aanscherping van het bekende marketingbegrip 'breinpositie'. Want bij mentale beschikbaarheid gaat het om meer dan een hoge breinpositie van het merk of bedrijf. Het gaat bij mentale beschikbaarheid erom [...lees verder]

Gratis

Generatie Z aan de ST@Mtafel over werk, purpose, inkomen en meer!

Online

Ze zijn geboren tussen 2001 en 2015. De eerste lichting generatie Z-ers bestormt de krappe arbeidsmarkt. De praktisch opgeleide young professionals zijn al aan de slag. De eerste universitair opgeleiden melden zich aan de poorten [...lees verder]

Gratis

Luisteren is goud: ook voor het horen van de stem van de klant!

Online

Echt luisteren lijkt in een wereld die steeds vluchtiger wordt een schaars goed. "We kunnen dan ook gerust spreken van een luistercrisis," aldus Eric de Haan. Auteur van het voor de PIM-marketingliteratuurprijs 2022 genomineerde boek [...lees verder]

Gratis

Hoe innovatief is uw technische B2B bedrijf eigenlijk?

Online

Waardecreatie en innovatie is al vele jaren het motto dat we vanuit STEM-imc aan technische bedrijven meegeven. Een motto dat gericht is op het voorblijven van de concurrentie, het ontlopen van de commodity trap of [...lees verder]

Gratis

Waar gaat het naartoe in (industriële) marketing?

Online

Technische bedrijven hebben via de afgeleide vraag zeker ook te maken met het vertrouwen van de consument in de economie en de eigen portemonnee. En analisten voorspellen voor 2023 daarover niet heel veel goeds. We [...lees verder]

Gratis

Laat je deze vrijdag verrassen of breng zelf eens een onderwerp in!

Online

Vrijdag 24 februari. De vrijdag waarop Zuid-Nederland zich opmaakt voor een weekend na het carnaval. Voor de eerste keer sinds twee jaar weer coronaperikelen. En de vrijdag waarop Midden en Noord Nederland zich voorbereidt op [...lees verder]

Gratis

Wat betekent de nationale industriepolitiek voor de business?

Online

Midden 2022 presenteerde Minister van Economische Zaken Micky Adriaansens (VVD) in haar Kamerbrief, het nieuwe industriebeleid van de Nederlands overheid. Een lijvig rapport dat in samenspraak met de ministers van Buitenlandse Zaken en Buitenlande Handel en [...lees verder]

Gratis

Vijf generaties op de werkvloer. Hoe houd je het werkbaar

Online

Er zijn nog nooit zoveel generaties tegelijk op de werkvloer aanwezig geweest. Het zijn er inmiddels vijf. Van Babyboomers - die niet van wijken weten - tot Generatie Z die de arbeidsmarkt bestormt. Ouderen blijven [...lees verder]

Gratis

Weet jij wat jouw klant bezighoudt en van wakker ligt?

Online

Weet jij waar je klant van wakker ligt? Of de klant van de klant? En weet je waarover dan? Waardoor je weet welke oplossing je moet bieden. Zodat je klant niet meer wakker hoeft te [...lees verder]

Gratis

Hoe kom je als bedrijf tot een waardevolle strategie?

Online

We leven in een snel veranderende omgeving. Om waardevol te  blijven is continue aanpassing aan veranderende omstandigheden van belang. Een weloverwogen strategie is daarbij essentieel. En daarvoor moet je keuzes maken. Maar hoe doe je [...lees verder]

Hoe kom je als tech bedrijf low budget toch in de picture?

Online

Het startte als een ontdekkingstocht: de marketing activiteiten van en voor CORE CHANGEMAKERS. Het studententeam dat onder aanvoering van 'captain' Dirk van Meer recent nog de de KIVI Engineering Student Award in de wacht wist [...lees verder]

Gratis

Ken jij iemand met een van deze marketingfuncties in technische B2B?

Online

LinkedIn publiceerde recent weer een lijst met functies die in het vakgebied marketing in opkomst zijn. Maar ken jij eigenlijk wel iemand in een technische B2B omgeving die in één van deze functies werkzaam is? [...lees verder]

Gratis

Digitale Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE WEKELIJKSE NIEUWSBRIEF EN BLIJF OP DE HOOGTE VAN ALLE INDUSTRIËLE EN TECHNISCHE EVENTS!

Door jouw inschrijving voor de nieuwsbrief, ga je akkoord met onze privacy voorwaarden